dilluns, 16 de maig del 2011

ENTRÀ CRISTIANA D'ALCOI 2011

Dissabte de matí novament vaig poder gaudir de l'Entrà Cristiana d'Alcoi. Vaig arribar prompte la qual cosa em va vindre bé per a trobar aparcament. Passant uns minuts de les 9 del matí ja estava a la Plaça de la Bandeja amb la càmera de fotos preparada, ulleres de sol, botelleta d'aigua i una bossa de rosquilletes per a combatre alguna que altra badallada de fam. Com era prompte també vaig vore entrar a les tres últimes filaes de la Diana. Si no recorde mal, els Abencerrajes amb El Capitán, la Magenta amb Mi Barcelona i els Mudéjars amb Tayo. Tres clàssics musicals de "tronío"! Com em van dir 2 "Cruzados" que toquuen amb la banda de Montitxelvo ... "Açò solament passa a Alcoi i als Suavos de Bocairent!"
És curiós comprovar la multitud de cares conegudes que et trobes en este tipus d'esdeveniment, amants tots de la música i la festa de moros i cristians. Cares de Bocairent i tota la contornada, Beneixama, Albaida, Agres, Alfafara, Ontinyent, Banyeres ...
A les 10 del matí el carrer Sant Nicolau era tot un riu de gent camí del Partidor. Jo de l'alçada de la Glorieta no vaig passar, era una temeritat. Vaig tornar a la plaça i em vaig trobar amb el company Xavi Pascual que també havia quedat amb uns amics de Benilloba. Ell de matí veia l'entrà i per la vesprada actuava de percusionista amb el capità moro.
La capitania dels Asturians em va encantar. El tratge del capità era fabulòs, però el que més em va agradar fou la cura que van posar amb l'apartat musical. Caldria destacar la banda de gaites de l'orquestra municipal d'Oviedo, la fantàstica interpretació de la marxa cristiana Jaume Capità per part de la nostra Associació Unió Musical de Bocairent i una curiosa interpretació de El Desichat amb l'acompanyament de gaites i dolçaines per a tancar la desfilada amb l'esquadra de blancs.
Després vingueren els Andalusos amb Ragon Falez i un caporal que és tot un espectacle. La navalla no té secrets per a ell. Aborronador!
I quan anava a passar la esquadra especial del 50 aniversari dels Aragonesos vaig rebre la trucada del meu amic Cantó i em va colar en un balcó de la plaça amb bona perspectiva, cervessa fresca i ... OMBRA! Des d'allí va vore acabar l'entrà i una decebedora esquadra del mig dels Navarros. En fi, no tot pot ser perfecte!

P.D.- Manolo Llorente, president del VCF, estava a la llotja d'autoritats. Va estar molta estona parlant pel mòbil i tapant-se la boca amb la mà ... algú va creure llegir entre línies ... "Braulio, fíchame a Caparrós!".
Alcoi.14-5-11

1 comentari:

sentum ha dit...

Gran crònica!!!! És un plaer vore el coneixement que tens de la música festera, sent com soc un perfecte analfabet en la matèria. Per cert, les meues fonts em confirmen que lo que dia Llorente era: "Sé que gent com Paco em penjarà dels coll... però sóc un gestor i Emery déu i va a continuar!"