divendres, 23 de novembre del 2007

BUSQUEU LA BELLESA ...

No em pregunteu el perquè, pero fa ja algunes setmanes que m'he retrobat amb un vell amic radiofònic, Ramón Trecet i "Diálogos 3", el seu programa de Radio 3. El vaig descobrir allà per l'any 1993 i li vaig guardar una fidelitat quasi absoluta fins al començament del segle XXI. De colp i volta ens vam distanciar, tampoc em pregunteu el perquè, probablement l'horari laboral (arrere quedaven els dies d'universitari), l'època Benítez al València C.F. ... De tant en tant l'escoltava a ratos al cotxe, música grega, armènia, macedònia, turca ... em trobava desconnectat. On es trobava la música de Hednin Garna, la Sowetho String Quartet, Nigthnoise, Yanni, Alasdair Fraser o Kepa Junkera?
I de sobte ... nyas, coca! entxufe la ràdio i ... Phil Cunningham i Aly Bain entrevistant-los en directe! Arran d'açò tornava a sentir parlar dels germans Ó'domnhail, de la Bothy Band, de Planxty, de Liam O'flynn!

I he tornat a caure totalment captivat, la meua ànima li torna a pertànyer!

He tornat a trobar la bellesa dins d'este món de merda!


P.D.- Este article li'l dedique a la persona i amic que em va "incitar" a escoltar per primera volta en "gaèlic" i que junt a la seua esposa han trobat en estos dies una "altra" forma de bellesa.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Deuries haver escrit els noms dels grups en majuscules. Com be dius que grats records de l´epoca universitaria.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord...aquesta música et porta a un altre món. Fantàstic Ramón Trecet!

Suponc que la persona a la que dedíques aquest article és un altre amant de les terres altes...i que a més a més m'ha fet tia!!!

Sith13 ha dit...

En este cas les majúscules no calen. Com diria "Ramonet", el més important és el missatge i no l'envoltori. Te'n recordes de la gran entrevista que li va fer amb eixe "anglès acadèmic" a Enya? La pobra va repetir més de 5 voltes després d'escoltar una pregunta, "Sorry?"
Ara ha nomenat de forma unilateral (molt típic de Ramón) al nou treball d'Eduardo Laguillo com millor disc de l'any! I com s'acosta el Nadal ja sona quasi tots els dies Lorena McKennit!
Per cert, se'm va oblidar fer menció al gran HANS ZIMMER, MICHAEL NYMAN o el mag dels sintetitzadors, OYSTEIN SEVAG!
------------------------------
Communist Princess, efectivament, has acertat de ple. Algun dia hauré de passar a format digital les més de 25 cintes d'audio amb moments estelars del programa des de finals de 1993 fins a 1999! Això valdrà molts diners al mercat negre friki!