dimarts, 8 d’abril del 2008

CHÈ QUIN FUM FA!

Fum precisament no fa; mes bé fumaguera quan s'apaga! Pareix ser que jo no anava gens errat en el meu post anterior, i si així era, som milions els que pensem igual!
El Foc Sagrat de la torxa olímpica està prostituït des del moment en que es va concedir la celebració de les olimpiades al burdell de la tirania més gran de l'actualitat, la Xina. Tot el món està mobilitzat i dona goig vore com ciutats tans dispars i emblemàtiques com Londres, París i San Francisco van totes a una en una mateixa direcció, el símbol de la pau i fraternitat entre els pobles de la terra perboca la sang del genocidi del poble tibetà. Clar que estes imatges no s'han pogut vore a la "lliure" i "popular" Xina perquè misteriosos apagons del senyal via satèlit han impedit una bona retransmissió de la CNN i la BBC News. Encara estem a temps de fer més força i que la nostra veu s'escolte fins a l'últim confí de la Mongòlia Exterior ...
I mentre tant unes consideracions. Anit escoltava a la SER a Josep Ramoneda que es troba precisament a Beijing i ens deia que no només hi ha que tindre en consideració la repressió contra el poble tibetà; a més a més, com a membre del Consell de Seguretat de la ONU ha fet del Tai-chi una pràctica de la política internacional i entre altres qüestions ha vetat possibles mesures de pau al conflicte de Darfur o la condemna a la despòtica tirania militar de Mianmar ...
Afegia Ramoneda que en alguna cosa es pareix a la resta del món; mentre a Beijing tot és anunciar les Olimpiades de 2008 a Shangai, la ciutat més occidental i contrapuntada històricament a la capital, anuncien l'EXPO de 2010! Passen de Beijing i estos malparits Jocs Olímpics ...

P.D.- Per a la setmana pròxima m'agradaria ser prou menys agre i penjar alguna "coseta" adobada amb fotos de Mendieta o el "Piojo" López ... per exemple ...

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Opo'!
Et puc dir que no és correcte el que dius...concretament, fa una setmana i mitja que vaig estar a Beijing, a la televisió xinesa "sí" esmenaven el conflicte amb el Tibet, jo ho vaig veure amb els meus propis ulls, i la televisió era de parla anglesa, així que sí estaven comentant-ho. Durant el meu temps allà, no vaig patir cap tall d'electricitat ni res paregut...
Els xinesos...i què hi ha de nosaltres que comprem tot a Xina, plàstics, textils, joguets, etc...Com és que tú i jo hem estat allà de feina???? No estem nosaltres recolçant la política xinesa???
Perfa...tingues pietat de mí...ja, ja, ja...

Sith13 ha dit...

Tranquil·la hui estic de molt bon humor, almenys fins proper dimecres 16, encara que seria tot un detall que el Déu del destí em concedira la gràcia d'allargar este moment dolç i alegre també passada la final ...

I respecte al teu comentari:

1.- Efectivament els esportites són els que menys culpa tenen de tot açò i naturalment han d'anar a participar als Jocs Olímpics. Quan em refereisc al boicot és un boicot polític, com per exemple no fer el cul gros als xinesos i que la casa reial es quede quedeta a la Zarzuela ...
Per a mi seria una tragèdia que a l'estiu no poguès vore les retransmisions esportives!

2.- Sí que està confirmat per tots el mitjans de comunicació occidentals que han hagut malintencionats talls d'informació a la Xina.

3.- Tota la raó respecte a la política comercial i d'interesos entre Occident i la Xina, però algun dia hem de començar a obrir-los els ulls ...

4.- Remember "Piojo"!

Sith13 ha dit...

Ah! se m'oblidava, hui he pogut comprovar que almenys el servei de correus xinès és molt eficient!

MOLTES GRÀCIES!

Mila ha dit...

Eiiii!! Veus com no hi censura!!! Tant de criticar als xinesos i va i t'escriuen d'allà.

Piojo!!!! El meu Claudio, clar que me'n recorde d'ell, tinc un amic igualet a Castelló. I el seguia a l'Amèrica. Per a mí i ma mare va ser una tragèdia que se'n anara del VLC, jo encara el fitxaria per que tornara...Claudio!!! Claudio!!!

Víctor ha dit...

Feia temps que no escrivia aquest blog. Vaig a fer una lectura diferent, que si puc aquesta nit l'ampiaré al meu blog.

1. Sobre el Free Tibet: qui ha elegit al Dalai Lama, això és democràtic? És correcte que un cap polític-espiritual/religiós siga el dirigent d'una nació de manera vitalicia? Estic a favor de l'autodeterminació dels pobles, però de manera democràtica (i crec que al Tibet la democràcia falla)

2. M'agrada que poses altres minories nacionals oprimides en Xina, però què passa amb la resta del mon?

Crec que el Free Tibet, que està sent recolzat per països neoliberals com França, EEUU o Anglaterra, té unes arrels més econòmiques que polítiques. M'explique: les actuals superpotències tenen por de Xina (potència econòmica d'ací a poc de temps), a la qual li han permés que no seguira fins ara la legalitat internacional i política perquè els convenia econòmicament. Però ara, com és un "enemic" econòmic comencen a plantar-se. Però si ara hi ha incumpliment dels drets humans i es denuncia falta de democràcia, això ja es trobava quan es va acordar que es faria a Xina els Jocs Olímpics.

Crec que la culpa de que es facen els Jocs Olímpics ahi és de les potències occidentals i no de la Xina (qui no vol ingressar diners com a xurros en un event com els Jocs Olímpics?).

En fi, et recolze en la denuncia en contra de la Xina, que de popular i lliure té poc...

Sinó m'explique be, al blog ho intentaré fer millor (no estic fent publicitat subliminal eh! jeje)

Sith13 ha dit...

T'expliques de meravella Twenty i estic totalment d'acord amb. El que passa és que he triat no aprofundir perquè volia centrar-me amb l'actualitat de la torxa. És clar que nosaltres els occidendals i capitalistes som gran culpables i alhora hipòcrites!
També és cert que el Dalai Lama no té gens ni mica de democràtic però tampoc li hem donat l'oportunitat al Tibet per a que intente ser-ho.

Respecte a les altres minories oprimides del món pense igual però seria massa extens i llarg anar una per una. De totes formes, la Xina, al ser membre permanent del Consell de Seguretat de l'ONU també ha malbaratat moltes ressolucions de condemna.

En definitiva, que ara està en boga la Xina però soc conscient que la defensa dels Drets Humans (i ací incloesc drets com la defensa les minories ètniques, defensa de les llengües minoritàries, llibertat de religió, etc ...) s'han de defensar tots els dies i per tot arreu del món!